سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین، افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور بدون داشتن برنامه مدون برای بکارگیری آن ها را آسیب زا توصیف کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: البته افزایش میزان فارغ التحصیلان دانشگاهی برای کشور خوب است اما به شرط آن که برای بکارگیری آن ها بر اساس نیازها و شرایط امروز برنامه مدونی داشته باشیم.

وی افزود: قبلاً در کشور این میزان فارغ التحصیل دانشگاهی نداشتیم اما در حال حاضر وضع به گونه ای شده که کمتر خانواده ای در ایران وجود دارد که یک یا دو نفر دانشجو و یا فارغ التحصیل دانشگاهی نداشته باشد و بر اساس آمار تقریبی شاید در حدود 16 میلیون نفر از جمعیت کشور را افراد دانشگاه رفته تشکیل می دهند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از سویی به طور متوسط هر سال چیزی در حدود 800 هزار نفر وارد دانشگاه می شوند و بعد از چهار سال این افراد نیز به جمعیت فارغ التحصیلان اضافه می شوند که باید برای این جمعیت انبوه فارغ التحصیل و به خصوص اشتغالزایی آن ها اقدام جدی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این که سطح آگاهی و دانش مردم حتی اقشار ضعیف جامعه افزایش یافته فی نفسه مساله خوبی است اما باید توجه داشت که این علاقه به تحصیل ، کاذب نباشد بلکه بر اساس علاقه و همچنین توجه به نیازهای جدی کشور صورت بگیرد که در این صورت ارزشمند است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha